torsdag 12 januari 2012

Familjen Kaos

Det var ju inte så lätt som man trodde. Att säga hejdå till sina nära och kära, menar jag. Ikväll, eller rättare sagt klockan 18.00 idag tog jag och mamma oss till min faster, mina kusiner och min farmor. Det var tjejkväll som stod på schemat. God mat och massa prat. Och då menar jag verkligen massa prat. "Familjen kaos", min underbart kära familj, hade samlats igen. Från klockan 18.00 till 23.00.
Emil ringde mig innan idag och frågade mig, "när kommer du hem typ" och jag svarade "jag har ingen aning." För nej, jag hade ingen aning. Man kan inte säga att jag är hemma om en timme för det är man aldrig när man umgås med min familj. Och idag, ja då blev det 5timmars pratstund.
Nu är jag hemma igen, kollade på min packning och tänkte på min fina familj med lite gråt i halsen. Nu börjar jag förstå, detta är riktigt. Jag åker verkligen om 4 dagar. Det behövdes ett avsked för att förstå det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar