söndag 25 mars 2012

Bistro mistro

Regniga LA vill jag bara säga. Det har regnat hela dagen här men nu börjar det spricka upp igen. Lagom till man går och lägger sig. Mina roomies försvann ett tag så trodde dem gick och käkade så jag drog med mig Malin ner till Bistro Mistro. En liten italiensk resturang. Vi hade dock inte tänkt på vädret, det ösregnade och vi har såklart inget paraply. Vi tog bussen ner till 7e gatan men bussjävlen stannade inte utan släppte av oss på 4e. Vilket betydde att vi fick gå en bit i regnet. Så när vi väl var framme var vi dygnsura. Men maten var värt all besvär. Supergod pasta med svamp tog jag och malin tog något liknande. När vi var färdiga och ville ha "doggybag" kom servitrisen ut med en kladdkaka till oss. Antar att han kanske tyckte synd om oss för att vi var så frusna och blöta, eller så var han bara snäll..Gott var det iallafall, och gratis. Han fångade våra hjärtan till den resturangen så dit kommer vi komma tillbaka och äta fler gånger..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar