onsdag 7 mars 2012

En händelserik promenad hem från skolan

Jag har helt glömt att berätta om min och malins promenad hem ifrån skolan i måndags. När vi var påväg hem ifrån skolan i måndags, efter att ha haft vår fashion 1 kurs mötte vi ett litet djur. Inget litet vill jag säga dock. Vi gick och tjötade som vanligt och var helt inne i våra diskussioner när jag såg något springa ut ifrån buskarna. Jag trodde det var en katt, och jag som är livrädd för katter skrek till lite (eller när man tar ett djupt andetag högt). Skrämde malin som trodde att det var en lös hund. Men när vi väl hade blivit av med första reaktionen såg vi att det var en tvättbjörn. (tror vi). Vi bestämde oss för att springa över till andra sidan gatan. Tror ni inte malin börjar skrika för att den springer rakt emot oss. Dock hann den inte springa över hela vägen då en bil kom, så vi passade på att springa resten av vägen hem. När vår rädsla släppte blir det som det alltid blir, man gapskrattar åt hur dumt allting kändes. Och hur roliga vi måste ha sett ut. Men vi fick oss ett skratt och ett minne. Jag cyklar dock väldigt fort förbi där nu varje gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar